Jeśli centrala, to tylko IP

Centrale telefonicznie to istotny element każdej firmy, która stawia na rozwój i kontakt z klientem. Warto jednak zastanowić się przed wyborem jednej z nich, są to bowiem urządzenia, które szybko się rozwijają i łatwo podjąć złą decyzją przy zakupie jednej z nich. Centrala, która ma znaleźć się w waszej firmie ma być sprawna, nowoczesna i wydajna. Na co więc zwrócić uwagę?

Tylko IP

Najważniejsze, by wiedzieć, na jaki typ central się zdecydować. Najnowocześniejsze to urządzenia typu IP, których działanie jest w pełni kompatybilne z telefonią VoIP. Operatorzy VoIP już od dłuższego czasu świeca triumfy w dziedzinie firmowej telekomunikacji – rozwiązania przez nich stosowane są nie dość, że jakościowo na najwyższym poziomie, to jeszcze cenowo wypadają o wiele bardziej opłacalnie niż taryfy tradycyjnych dostawców sieci.

IP, ale jakie?

Centrale IP dzielą się na kilka typów, a ich wybór zależy tylko i wyłącznie od preferencji kupującego i od możliwości firmy – nie tylko finansowych, ale i logistycznych. W ofercie jednego z najważniejszych dystrybutorów central na polskim rynku, marki Datera, znajdują się dwa rodzaje central IP: Call-eX oraz Call-eX Cloud. Te pierwsze to urządzenia fizyczne, które operują w sieci IP. Te drugie natomiast, to wynalazek naszych czasów: możliwości tradycyjnej centrali telefonicznej przeniesione co cyfrowej chmury, bez fizycznego nośnika w siedzibie firmy.

Co wybrać?

Obydwa rodzaje central są w zasadzie równe pod względem możliwości – obsługują sieć VoIP, tworzą sieć komunikacyjną, ich funkcje można rozbudować o dodatkowe pakiety. Jaka jest więc różnica? Przede wszystkim chodzi o rozłożenie finansów. W przypadku centrali fizycznej, firma dokonuje jednorazowej opłaty za sprzęt, który musi zainstalować w wybranym miejscu i zadbać o jego utrzymanie. Natomiast jeżeli chodzi o centrale w chmurze, to z powodu braku urządzenia, ta jednorazowa opłata rozbita zostaje na plan abonamentowy. W ten sposób mniejsza firma, która nie dysponuje odpowiednią infrastrukturą ani wystarczająco dużym budżetem, może cieszyć się w pełni funkcjonalną centralą telefoniczną i rywalizować w ten sposób z większymi przedsiębiorstwami.

Author: Redaktor Serwisu

copyright 2017

Share This Post On
  • Google

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Wsparcie dla młodych

W czasach, kiedy zarówno młodzi przedsiębiorcy jak i młodzi rolnicy mogą liczyć na niemałe dotacje z unijnego budżetu pozwalające na...

Zamknij